Toyota har Norges mest fornøyde bileiere

Toyota er stolte over å kunngjøre at vi nok en gang har blitt anerkjent som selskapet med de mest fornøyde kundene i Norge! I årets utgave av Norsk Kundebarometer har vi blitt kåret som vinner for 17. året på rad.

Vi ønsker å takke våre fantastiske kunder for deres støtte og tillit. Vi er stolte av å levere gode kundeopplevelser, og dette resultatet bekrefter at vårt arbeid gir resultater.

"Vi er utrolig stolte av å ligge på et stabilt høyt nivå på kundetilfredsheten, noe som skyldes et målrettet og systematisk arbeid med å skape gode minneverdige kundeopplevelser gjennom mange år. I tillegg til god kundeservice, er kåringen et resultat av at våre bilmodeller er klimavennlige, trygge og driftssikre, samt møter de ulike behovene til det norske folk," sier Piotr Pawlak, administrerende direktør i Toyota Norge.

Med en imponerende score på 82,9 poeng troner Toyota øverst av alle bilforhandlere og på sjetteplass totalt på listen over de 159 selskapene som har fått sin kundetilfredshet målt av Norsk Kundebarometer. Vi er dedikerte til å levere kvalitet, god kundeservice og pålitelige bilmodeller som oppfyller ulike behov.

Norsk Kundebarometer er en anerkjent undersøkelse utført av Handelshøyskolen BI, der tusenvis av forbrukere har deltatt og gitt sin tilbakemelding om bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. Kundetilfredshet og lojalitet blir målt på en skala fra 0 til 100, der 0 er dårligst og 100 er best. Vi er glade for å være blant selskapene med begeistrede kunder, med en score på over 80 poeng.

Vi ser frem til å fortsette å levere kvalitet og tilfredshet til deg som kunde. Takk for at du velger Toyota!

Norsk kundebarometer

  • Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI som hvert år måler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Kundene får muligheten til å si hva de mener om bedrifter de kjøper varer og tjenester fra.
  • Undersøkelsen er gjennomført av Barcode Intelligence og Norstat Norge i samarbeid med BI.
  • Norstat har på oppdrag fra Norsk Kundebarometer spurt mange tusen forbrukere om hvor godt fornøyd de er med bedrifter de er faste kunder hos. Undersøkelsen omfatter til sammen 159 bedrifter som selger varer eller tjenester som betyr mye for folks privatøkonomi.


Over 80 poeng = Begeistrede kunder

75-80 poeng = Svært fornøyde kunder

70-75 poeng = Fornøyde kunder

60-70 poeng = Likegyldig/misfornøyde kunder

Under 60 poeng = Svært misfornøyde kunder

Toppliste over alle selskap:

PlassSelskapTilfredshetEndring
1Vinmonopolet86,5+3,3
2Flytoget84,9+5,5
3Sbanken84,8+2,5
4Finn.no83,4-2,1
5Bilia83-0,2
6Toyota82,9+2,0
7Volvo82,7+0,5
8Interoptik82,6+0,8
9Komplett.no81,8+2.6
10BMW81,4-2,6

Toppliste over bilforhandlere:

PlassSelskapTilfredshetEndring
1Toyota82,9+2,0
2Volvo82,7+0,5
3BMW81,4-2,6
4Mercedes-Benz80,1+0,5
5Tesla79,7+1,9
6Skoda78,4-1,3
7Audi78,3+07
8Kia78,0 -
9Hyundai76,0-0,7
10Volkswagen72,4-5,5